Sposoby na obniżenie cholesterolu.
Zdrowie | Franciszek Przeradzki | 10-12-2020

Sposoby na obniżenie cholesterolu.

Wielu dorosłych Polaków ma problem ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu we krwi. Na szczęście w zdecydowanej większości przypadków cholesterol można obniżyć poprzez zmianę diety. Jeżeli więc chcemy naturalnie zredukować podwyższony poziom cholesterolu powinniśmy stosować prawidłowo zbilansowaną dietę, a przy tym zadbać również o swoją aktywność fizyczną.

Dieta w walce z cholesterolem.

Jeżeli pragniemy uniknąć kłopotów ze zdrowiem to po pierwsze powinniśmy ograniczyć spożywanie produktów, które zawierają duże ilości nasyconych tłuszczów oraz tłuszczów typu trans. Warto natomiast sięgać po te produkty, które są bogactwem cennego błonnika. Pamiętajmy również, że aby obniżyć poziom cholesterolu we krwi należy wybierać żywność wzbogaconą w sterole roślinne. Unikajmy tłustych potraw i fast foodów. Postarajmy się nie podjadać przed snem. W ciągu dnia sięgajmy po orzechy, owoce i warzywa. W naszej diecie nie powinno zabraknąć chudego mięsa, niskotłuszczowego nabiału, ryb i olei roślinnych. Ograniczmy natomiast słodycze i wędliny. Warto także zauważyć, że w przypadku problemów z cholesterolem zamiast masła lepiej wybierać jest dobrej jakości margaryny.

Sposoby na obniżenie cholesterolu.

Odpowiednia ilość ruchu ma ogromne znaczenie.

Zbilansowana dieta to jednak nie wszystko, w walce z cholesterolem warto jest jeszcze dodatkowo sięgnąć pod drugą niezwykle skuteczną broń, a mianowicie aktywność fizyczną. Jak powszechnie wiadomo sport to zdrowie, ma to również zastosowanie i w tym przypadku. Należy, bowiem podkreślić, że aktywność fizyczna podnosi poziom dobrego cholesterolu i tym samym bardzo korzystnie wpływa na funkcjonowanie naszego serca. Sport wzmacnia serce. Uprawiając regularne ćwiczenia fizyczne zmniejszamy ryzyko wystąpienia udaru mózgu czy też zawału serca. Ile czasu dziennie powinniśmy, zatem przeznaczać na ulubiony sport? Zdaniem ekspertów, aby przyczynić się do obniżenia cholesterolu wystarczy na ćwiczenia fizyczne poświecić już nawet 30 minut dziennie. Może być to np. bieganie, taniec przy ulubionej muzyce, czy też jazda na rowerze. Oczywiście aktywność fizyczna musi iść w parze ze zdrową dietą.