Zdrowe słodycze - czy to możliwe?
Jedzonko | Beata Janiak | 06-11-2019

Zdrowe słodycze - czy to możliwe?

Dzieci uwielbiają słodycze, słodki smak jest jednym z tych, które sprawiają im niesamowitą przyjemność. Jednak wielu rodziców pragnie ograniczyć jego ilość w diecie malucha. Niestety oprócz walorów smakowych, słodycze nie wnoszą nic pozytywnego do spożywanych posiłków. Eliminacja słodyczy to prawdziwe wyzwanie, ale jest na to prosty sposób. Wystarczy sięgnąć po zdrowe zamienniki, które będą smakować najmłodszym, a nie będą im szkodzić.

Proste i zróżnicowane przepisy

Rodzice często obawiają się, że przygotowanie zdrowych posiłków wymaga dużych nakładów finansowych oraz sporo czasu. Jest to błędne podejście, ponieważ istnieje bardzo dużo sprawdzonych przepisów, które pozwalają zrobić szybkie i pyszne zamienniki słodyczy. Przepisów jest bardzo dużo, każdy może znaleźć to, co będzie preferował maluszek i jego kubki smakowe.

Zdrowe słodycze - czy to możliwe?

Zdrowe zamienniki cukru

Większość zdrowych przepisów na słodkości opiera się na owocach oraz zdrowych zamiennikach cukru. Można wykonać dla malucha zdrowe mini serniczki, łącząc twaróg, jajka, mąkę ziemniaczaną i pszenną, truskawki oraz stawię - czyli zamiennik szkodliwego cukru. Wszystko można wlać do papilotek i upiec w piekarniku. Kolejnym ciekawym sposobem na zdrowe desery jest zrobienie bananowo owsianych ciasteczek z dodatkiem daktyli. Dojrzałe banany będą przyjemnie słodkie tak jak i pestki daktylowca.

Forma ma znaczenie

W przypadku dzieci nie tylko smak ma znaczenie, ale także zachęcający wygląd. Kolorowe i wesołe ciasteczka i desery będą przyciągać wzrok i kusić malucha. Doskonałym pomysłem jest zaangażowanie dzieci we wspólne przygotowywanie słodyczy, co zachęci do ich spróbowania. Często rodzice wykorzystują różnego rodzaju kasze, w tym jaglaną i mannę. Są one źródłem witamin, błonnik i doskonale nadają się na tworzenie słodkich deserów. Osłodzić życie najmłodszych można suszonymi owocami, bananami, stewią, ksylitolem czy lubianymi przez malucha owocami. Dla dzieci powyżej roku sprawdzi się także miód, który najlepiej dodawać do deserów na zimno.